0% Complete
|
ورود به سامانه
|
ثبت نام
صفحه اصلی
/
پنجمین همایش رویکردهای میان رشته ای به آموزش زبان، ادبیات و مطالعات ترجمه
آموزش زبان عربی؛ چالش ها، موانع و راهکارهای تدریس
نویسندگان :
مظفر اکبری مفاخر
1
جواد رنجبر
2
1- دانشگاه پیام نور
2- دانشگاه پیام نور
کلمات کلیدی :
آموزش زبان،زبان عربی،بلاغت،صرف و نحو،مدرس،دانشجو،روش تدریس
چکیده :
با توجه به استدلالي بودن دروس صرف و نحو و بلاغت عربی بايد بيشتر بر روي جنبه ي عملي و كاربردي آنها تاكيد شود نه استفاده ي مكرر از روش سخنراني، چون قواعد عربی اگر به صورت عملي و نوشتاري به كار گرفته نشود، مؤثّر واقع نخواهد شد. ضرورت تسلط حرفه اي، تخصصي و موضوعي مدرسين و بكارگيري روش هاي نوين تدريس، تسلط مدرسين به دستور زبان فارسي و عربي، جهت بيان پيوند موجود بين دو زبان و بیان تأثير و تأثر متقابل اين دو زبان از يكديگر با داشتن حروف هجاء و خط واحد و سوابق فرهنگي و انگيزههاي مذهبي واحد. استفاده از وسايل كمك آموزشي صوتي و تصويري، ايجاد انگيزه و كسب دانش كافي در خصوص زبان شناسي و روانشناسي یادگیری و استفاده از روش-هاي آموزشي كارآمد نيز لازم است. قواعد دستوري زبان عربي براساس اهميت آن ها و نياز دانشجويان تدريس شود و اصل تقدم آموزش مسائل پايه اي صرف بر نحو و تسلسل منطقي قواعد به يكديگر در تدريس رعايت شود. به بيان اهميت و نقش صرف و نحو و بلاغت در ترجمه و تاثير آنها در نوع جملات و بيان فايده آن ها پرداخته شود. بيان ارتباط معناي لغوي، اصطلاحي و كاربردي قواعد و خلق و ابداع قواعد جديدي كه در مراحل اوليه بيشتر صادق است و موجب ترغيب و تشويق در يادگيري زبان عربي می شود، رعايت شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Assessing the Quality of Idiomatic Expressions in the Persian Translation of Heart of Darkness Based on Nababan’s Threefold Model
Parvin Javedsokhan - Samad Mirzasuzani
A Study of Disability and Game Theory in Jane Austen’s Emma (1815) and Selected Adaptations
Sara Khazai - Mahmoud Reza Ghorban Sabbagh - Kimia Mahpeikar
Translation Strategies in Translation of Informative Texts through Think Aloud Protocols and Screen Recorder by Translation Students
Hajar Ghafari - Saeed Ketabi
تاثیر عوامل جامعهشناختی بر انتخاب ژانر از دیدگاه نظریه کنش بوردیو
مهری کشاورززاده - افسانه محمدی شاهرخ آبادی
Analyzing The Movie Pig by Mani Haghighi Through The Lens of Bakhtin's Carnival Theory
Amirhossein Nazari Maryam Abadi
Sentiments, Strategy, and Social Dynamics: Applying Brams' Theory of Moves (1996) to Parent-Child Dynamics in Eliot’s Daniel Deronda (1876)
Maryam Mahmoudi - Sara Khazaee
Simulation Versus Emergence: Two Cybercultural Conceptualizations of Cyberspace in Tron: Legacy
Hossein Mohseni
A Postcolonial-Feminist Study : Analysis of Effects of Western Ideology of Feminism Memoirs of a Geisha
Mohammad Alinia Hajiabadi
Sociolinguistic Dimensions of IELTS: Insights from Chronotopic Analysis
Foruq Rezvani
تاچریسم و بازنمایی مفهوم قدرت /دانش فوکویی در نمایشنامه های سیاسی دوره تاچر
نازنین قراِِئی نژاد - بهروز محمودی بختیاری - مریم سلطان بیاد
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.1