0% Complete
|
ورود به سامانه
|
ثبت نام
صفحه اصلی
/
پنجمین همایش رویکردهای میان رشته ای به آموزش زبان، ادبیات و مطالعات ترجمه
نقشِ مکتب شهید سلیمانی در پرورشِ نسلِ بیدار: واکاوی پی نمای از چیزی نمی ترسیدم (1401) بر پایه الگوی نودِلمَن
نویسندگان :
محمد هادی جهاندیده
1
رباب آدم زاده
2
1- دانشگاه پیام نور
2- دانشگاه غیر انتفاعی شهید اشرفی اصفهانی
کلمات کلیدی :
پی نما،مکتب شهید سلیمانی،نسل بیدار،نودِلمَن
چکیده :
قالب ادبی-هنریِ پی نما، نقشی برجسته در آشناسازی نسل نو با مکتب تربیتی شهید سلیمانی و کاهش آسیب های ناشی از جهانی سازی دارد. گفتمان انقلاب اسلامی تنها در سایه ی سامان دهی به نیازهای آینده سازان ایران و پرورش نسلی بیدار وآگاه از چالش های کنونی گسترش می یابد. پری نودلمن، نظریه پردازِ نامدارِ کانادایی بر این باور است که تصاویر موجود در کتاب های ادبیات کودک باید از رسایی لازم برخوردار باشند تا بینندگان را در پاسخ به چنین"ساختارهای واکنش برانگیز" و زدودنِ "خلاء های متنیِ" ناشی از اعمالِ نیت مندِ نویسندگان یاری دهند. پژوهشگر با گزینشِ از چیزی نمی ترسیدم (1401) که در ژانر زندگینامه ی خودنوشتِ شهید سلیمانی و قالب پی نما برای گروه سنی کودک و نوجوان تولید شده به دنبال پاسخگویی به این پرسش ها است: میزان هم پیوندیِ تصاویر و متن برگزیده در تبیین شاخصه های مکتب شهید سلیمانی به نسل نو چگونه است؟ این اثر تا چه اندازه به رشد اخلاقی کودکان و ترمیم شکاف های نسلی یاری می رسانند؟ (مسئله) روش تحقیق از نوع توصیفی-تحلیلی با استفاده از نرم افزار25SPSS است. میزان فراوانی و درصد وقوع مضامین سازمان-دهنده ی مکتب شهید سلیمانی و شاخصه های هم پیوندی متن و تصویر در اثر برگزیده بر مبنای آزمون خی دو محاسبه خواهند شد(روش). نتایج این پژوهش نشان می دهد که در پی نمایِ از چیزی نمی ترسیدم (1401)، شاخصه «تاییدگری» درصد بالاتری را در همسوگرایی تصویر با متن نشان می دهد. نویسندگان گفتگوها و تصویرگر، بیشتر از «سطح رویکردی» ایدئولوژی برای تبیین مبانیِ انقلاب اسلامی به نسل نو بهره گرفته اند.(یافته ها)
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
A Comparative Study of ChatGPT and Grammarly as Automated Written Corrective Feedback`in L2 Writing
Maryam Sadat Ahmadi - Mohammad Ghazanfari - Behzad Ghonsooly
Reading Beyond Scores: Applying Cognitive Diagnostic Assessments for Deeper Understanding
Ali Bardideh - Anahita Bordbar
دریافت دوبلۀ فارسی پویانمایی در رسانههای اجتماعی برخط: مطالعۀ موردی نظرات مخاطبان در گروه دوبلۀ آواژه
ملیحه اسلامی - محمدرضا رضائیان دلوئی - سعید عامری
Translators Through the Client's Lens: Unpacking Valued Professional Traits and Common Critiques via the Willingness to Work Again Feature on ProZ.com
Ali Beikian - Hajar Ghaffari
Performing Agency: The Shift in Female Defiance from 1950s to 1960s in Sylvia Plath’s The Bell Jar (1963) And Donald Bartheleme's Snow White (1967)
Kimia Ghaemi - Zohreh Taebi Noghondari - Mahmoud Reza Ghorban Sabbagh
The Relationship between L2 Motivational Self-System and Self-Regulated Learning
Maryam Meshkat - Milad Ghasemi - Vahid Mohagheghpour
Absurdity in Conversation: Stylistic Analysis of Absurdity in Tom Stoppard's Rosencrantz and Guildenstern Are Dead (1967) and its Characterization
Parsa Mashayekhy Fard - Ali Nasrabadi
Unbounded Nature of Loss in Marge Piercy’s Woman on the Edge of Time
Faranak Kakanaeini
نقش لوبول آهیانه ای فوقانی در پردازش نحوی در دوزبانه ها
سیمین میکده
An Anthropocentric Reading of Tim Lebbon`s Coldbrook
Mahsa Jafari - Farah Ghaderi
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.1