0% Complete
|
ورود به سامانه
|
ثبت نام
صفحه اصلی
/
پنجمین همایش رویکردهای میان رشته ای به آموزش زبان، ادبیات و مطالعات ترجمه
دریافت دوبلۀ فارسی پویانمایی در رسانههای اجتماعی برخط: مطالعۀ موردی نظرات مخاطبان در گروه دوبلۀ آواژه
نویسندگان :
ملیحه اسلامی
1
محمدرضا رضائیان دلوئی
2
سعید عامری
3
1- دانشگاه بیرجند
2- دانشگاه بیرجند
3- دانشگاه بیرجند
کلمات کلیدی :
اینستاگرام،دوبله،دریافت،مخاطب،پویانمایی،اینترنتنگاری
چکیده :
امروزه، افراد از رسانه های اجتماعی برخط برای طیف وسیعی از اهداف استفاده میکنند، از جمله بهاشتراکگذاری سریع محتوا، ارائۀ بازخورد دربارۀ محتوای دیگران، بیان آزادانۀ دیدگاهها، و دسترسی به انواع مختلف محتوای سرگرمکننده. اینستاگرام در جامعۀ ایران محبوبیت خاصی دارد؛ در این رسانۀ اجتماعی، محتوای مرتبط با دوبلۀ فارسی بهوفور یافت میشود و بنابراین، به مخاطبان فرصت میدهد نظراتشان را دربارۀ آن بیان کنند. پژوهشهای گذشته در حوزۀ دوبله و مخاطب، عمدتاً بر اساس مصاحبه و آزمایش طراحی شدهاند. با این حال، استفاده از اینترنتنگاری در پژوهشهای جدید میتواند بینش تازهای دربارۀ دریافت دوبله در ایران ارائه دهد. پژوهش حاضر با هدف بررسی دریافت مخاطبان از دوبلۀ فارسی پویانماییها و شناسایی الگوهای رایج در نظرات مخاطبان انجام شد. بدین منظور، پژوهشگران پستی را از صفحۀ اینستاگرام گروه دوبلۀ آواژه با حدود ۷۰۰ نظر بهعنوان مورد مطالعاتی انتخاب و نظرات مخاطبان را ذیل آن با کمک نرمافزار مکس کیودا و تحلیل محتوای موضوعی واکاوی کردند. نتایج نشان داد که بیشترین نظرات مخاطبان دربارۀ سایر طرفداران، دوبلور ها، گروه دوبله، پویانمایی اصلی، دوبله، دوبلۀ مجدد و زیرنویس است. بر اساس تحلیل های انجامشده، مخاطبان واکنش های متفاوتی به پست منتخب نشان دادند. یافته ها نشان می دهد که هنگام تماشای پویانماییهای دوبله شده، بیشترین نظرات مخاطبان دربارۀ دوبله است. همچنین، دوبلور و گروه دوبله از موضوعات پرتکرار موردبحث در نظرات بود. با این حال، مخاطبان کمترین توجه را به زیرنویس و کیفیت پویانمایی اصلی نشان دادند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
The Relationship between L2 Motivational Self-System and Self-Regulated Learning
Maryam Meshkat - Milad Ghasemi - Vahid Mohagheghpour
Breaking Down the “Mending Wall”: A Transitivity Analysis of Robert Frost’s Poem
Melika Ramzi
Re-telling the Past through Poetry: Hayden White's Historiographical Theorization and Mari Evans' Artistry
Shahrzad Mohammad Hosein - Hoda Shabrang
Katabasis and Stasis in The Love Song of J. Alfred Prufrock by T. S. Eliot
Fatima Sadat Yahyapoor
بررسی کمی فراوانی وامواژههای عربی در زبان فارسی: کتاب عربی هفتم متوسطه 1402
فاطمه صحرایی سرمزده - روشنک آذری
Unveiling the Codex Hedāʾī Efendī, One of the Earliest Full Dated Persian Translations of the Qurʾān: Introduction, Linguistic and Translational Analysis
Milad Bigdeloo
The AI-Based Flipped Classroom Model: Enhancing Translation Skills in Translating Cultural Expressions
Elham Rajab Dorri
Unveiling the Psyche: A Lacanian Analysis of Trauma and Identity in The Silent Patient
Behzad Pourgharib
Reading Beyond Scores: Applying Cognitive Diagnostic Assessments for Deeper Understanding
Ali Bardideh - Anahita Bordbar
Psychogeography in Alan Moore's From Hell
Mohammad Sadegh Zadboom
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.1