0% Complete
|
ورود به سامانه
|
ثبت نام
صفحه اصلی
/
پنجمین همایش رویکردهای میان رشته ای به آموزش زبان، ادبیات و مطالعات ترجمه
The Effect of Prosody Shadowing through Task-based Embedded Instruction on Listening Comprehension Ability of Iranian EFL Learners
نویسندگان :
Saeid Najafi Sarem
1
Yasaman Seif
2
Neda Toughiry
3
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد هم
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان
کلمات کلیدی :
prosody shadowing،listening comprehension،task-based instruction،EFL learners،second language acquisition،task-based embedded instruction
چکیده :
Listening is widely recognized as a fundamental component of communicative competence and plays a crucial role in effective communication. In second language (L2) instruction, prosody shadowing has emerged as a key technique for improving listening skills. The present study aimed to investigate the effect of prosody shadowing through task-based embedded instruction on the listening comprehension abilities of Iranian intermediate EFL learners. Sixty female participants, aged 14–25, were selected from a pool of 100 learners based on their performance in the Oxford Placement Test (OPT). A listening pretest was administered to assess the participants’ initial listening proficiency. The experimental group underwent task-based embedded instruction, which involved three task stages: task input, pedagogical task work, and target task performance. Following the intervention, a post-test was administered to evaluate the learners' progress. The data analysis revealed that the experimental group significantly outperformed the control group in listening comprehension. The findings of this study offer valuable implications for language teachers and material developers aiming to enhance listening instruction in EFL contexts.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Two Lacanian Big Others versus Each Other in the Dialect Poetry of Dunbar and McKay
Rajabali Askarzadeh Torghabeh - Mahnoosh Vahdati
The Healing Cycle of the Psyche and Nature: Eco-psychological Reading of Barbara Kingsolver’s Prodigal Summer
Narges Raoufzadeh - Razieh Eslamieh - Morteza Lak
Unveiling the Psyche: A Lacanian Analysis of Trauma and Identity in The Silent Patient
Behzad Pourgharib
دریافت دوبلۀ فارسی پویانمایی در رسانههای اجتماعی برخط: مطالعۀ موردی نظرات مخاطبان در گروه دوبلۀ آواژه
ملیحه اسلامی - محمدرضا رضائیان دلوئی - سعید عامری
تغییر پارادایم در ادبیات تطبیقی
سیامک شهابی
بررسی ترجمه تابوهای فرهنگی "رمان موسم الهجرة الی الشمال " اثر طیب صالح
مرضیه عبدالهی سن سنی - روح الله صیادی نژاد - محسن سیفی
رویکرد اکوفمینیستی، رویکردی نو و میان رشته ای در نقد ادبی
عطیه اعرابی
Resistance to Learning English among Iranian Ph.D. Students: The Case of Non-English Majors in Focus
Zahra Latifirad - Mehrdad Amiri - Hossein Khodabakhshzadeh - Hamid Ashraf
بررسی مضمون رابطه مادر-دختر از منظر فمینیسم پساساختارگرایانه
عطیه اعرابی - زهرا احمدپور کاسگری
تحلیل روانشناختی رمان زیبا صدایم کن فرهاد حسنزاده براساس نظریة اریکسون.
اکرم افخمی - رامین محرمی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.1